Hírek & Tanácsok

Ingatlan eladással és vásárlással kapcsolatos információk

Ingatlan hirdetés képpel, vagy kép nélkül?

Ingatlan Hirdetés Képpel

Loading

Ingatlan hirdetés képpel, vagy kép nélkül?

Kérem tegye fel magának a kérdést, mielőtt feltenné a Jófogásra hirdetését, hogy vajon egy ingatlan hirdetés képpel, vagy kép nélkül hatékonyabb?

Azt hiszem mindenki egyetért velem abban, hogy egy ingatlan hirdetés képpel messze felülmúlja a kép nélküli hirdetések hatékonyságát, ez nem is lehet kérdés. Ugyanakkor kép és kép között is hatalmas különbség van, amikor fel akarjuk hívni eladó ingatlanunkra a keresők figyelmét.

A fotók ereje a hirdetésben

Ingatlan hirdetés képpel

Egy jó hirdetés jó képekkel megfelelően demonstrálja a meghirdetett ingatlant. Azonban a hirdetéskor a képeknek az egyik legalapvetőbb funkciója mégis az, hogy felhívja a keresők figyelmét az adott ingatlanra, azaz egy lekérdezett listában való megjelenéskor elérje azt, hogy rákattintsanak a hirdetésre.

Ha a hirdetés nem tartalmaz képeket, akkor nagyon kevés az esély arra, hogy bárki elolvassa az adott hirdetést. Ráadásul a tapasztalataim alapján általánosságban is igaz, hogy az emberek nagyon kevés százaléka az, aki a hirdetés szövegét, részletezését elolvassa, így a kép szerepe még fontosabb lett. Ez a „lustaság”, hogy nem szívesen olvasunk el mindent, a XXI. századi információ áradat miatt van.

Egy nap alatt milliónyi információ próbál akaratunk ellenére is beférkőzni az agyunkba, nem csoda, ha mindenki megpróbálja ezt a hatalmas mennyiséget megszűrni, a lehetőségekhez mérten minimalizálni, pontosabban inkább optimalizálni.

Ingatlan hirdetés kép nélkül

A kép nélküli ingatlan hirdetéseknek tehát annyi esélye van, mint a háromlábú sünnek a 6 sávos autópályán. Egy hiányos hirdetés semmilyen szempontból nem válhat előnyünkre ugyanis egyáltalán nem bizalomgerjesztő.

Az első benyomásunk biztosan az lesz, hogy „Nézd már ez az eladó még csak arra sem volt képes, hogy feltegyen néhány képet. Biztosan azért, mert annyira rossz a háza, hogy nem meri nyilvánosságra hozni. Inkább hagyjuk is.”, stb.

Nem megfelelő képpel

Az alkalmatlan képpel való hirdetés hasonló hatást kelthet, mintha kép nélkül hirdetnénk. Sőt ha hatványozottan rossz a kép, akkor akár riasztó hatása is lehet, vagy könnyen vicc tárgyává válhat.

Nem akarok konkrét példákat felsorolni, de az ésszerűség határain belül mindenki érezheti azt, hogy mi az, ami nem és mi az, ami még beleférhet. (Pl.: A zoknikkal és alsóneművel telerakott ruhaszárító a szoba közepén semmiképpen.)

Úgy néz ki mégsem bírtam ki egy konkrét példa nélkül… 🙂

Megfelelő képpel

Milyen egy megfelelő kép? Mint minden esetben itt sem lehet általánosan, mindig minden körülmények között működő szabályokat lefektetni.

Nyilván egy 100 millió Ft feletti értékű ingatlan hirdetésében nem fog jól működni a homályos, maszatos lencséjű „okos telefonnal” készített kép, ami még nagyítás nélkül is zajosabb, mint egy jubileumi tankcsapda koncert.

Természetesen a fordítottja is igaz, így egy 30 m2-es erősen felújítandó lakótelepi garzonlakás sem igényel egy Scott Kelby csapatot a hirdetéséhez szükséges fotók megkomponálásához.

Egy profi ingatlanszakember pontosan tudja és felismeri, hogy az adott helyzetben mire van szükség, a hatékony ingatlaneladás érdekében, és megfelelően cselekszik. (Ha egy luxusingatlan eladásával bíznak meg, biztosan nem hagyom otthon a fényképező állványt.)

Ingatlan fotózási praktikák

Nem feltétlenül szükséges, hogy profi fotósok legyünk ahhoz, hogy a célnak megfelelő képeket készítsünk, azaz olyan fotókat, amelyek elősegítik az ingatlan eladását és nem pedig hátráltatják. A teljesség igénye nélkül álljon itt néhány alapelv a megfelelő ingatlanfotózáshoz.

Kezdeném egy „nulladik” ponttal miszerint: ismerjük fel a helyzetet (Mit értékesítünk? Kinek értékesítünk?) és alkalmazzuk a megfelelő módszert. Ha ez nem megy, akkor mindenképpen igényeljük szakember segítségét.

  1. Törekedjünk az egyszerűségre! Minél kevesebb felesleges tárgy van a képen annál jobb.
  2. A tereket fotózzuk és ne a bútorokat! Ne feledjük! Nem a kanapé és nem a konyhabútor az értékesítés tárgya.
  3. Soha ne tegyünk fel ferdén komponált képet! Az emberekre idegesítően hat és érződik, hogy valami nem stimmel a fotóval, még akkor is, ha mindez tudat alatt történik.
  4. Legyen tisztaság és rend! Egy rumlis lakásról 1 millió Ft-os fényképezőgéppel sem fogunk tudni megfelelő képet készíteni. Ha valaki nincs jó anyagi helyzetben, az még nem jelent mentséget a rendetlenségre. Bármilyen hihetetlen egy felújítandó lakásban is lehet tisztaság és rend.
  5. Kerüljük az erős napfényt! A jó fotó és a szikrázó napsütés a közhiedelemmel ellentétben nincsenek jó barátságban. Legyen szó belső vagy akár külső fotóról a szemből jövő napfény könnyedén kiégeti képünket és ezzel, akár halálra is ítélheti azt. Nincs annál bosszantóbb, amikor a feltöltésnél szembesülünk azzal, hogy a készítéskor még tökéletesnek hitt fénykép használhatatlan lesz az erős napfény okozta fehér folt (kiégés) és a körülötte lévő élettelen színek miatt.

Igaz történet alapján

Ezt a cikket végül egy megtörtént eseménnyel zárnám, amely számomra bizonyította a fotók erejét a hirdetés során.

Egy jó állapotú családi ház eladására kaptunk megbízást. A tulajdonos szerencsére valós eladási motivációval rendelkezett, így megfelelően beárazhattuk az ingatlant és a reális forgalmi értéken dobhattuk piacra. Egy teljesen átlagos családi házról beszélünk, ezért első körben átlagos képek készültek, amelyeken látható volt az ingatlan bútorzata.

Teltek múltak a napok, és rendkívül meglepett, amikor a statisztikákat elemezve a többezres kattintás után sem érkezett be elegendő megfelelő minőségű érdeklődés. Éreztük, hogy valami nem stimmel.

A szokásos módon mindent újra átgondoltunk az első lépéstől az utolsóig. A képeket nézegetve azaz érzés támadt bennem, hogy az ingatlan korántsem korszerű bútorzata (és az a rengeteg színes, mintás régies szőnyeg) rendkívül eltereli a figyelmem a helyiségekben rejlő valós potenciáltól, miszerint nagy, jól kihasználható nyitott terek vannak, amik már alig várják, hogy az új tulajdonos a kedve szerint rendezhesse be a saját ízlése szerint. (Itt nem a képek minőségével volt a baj, hanem azok tartalmával. Túlságosan zsúfoltak voltak.)

Konzultáltunk a tulajdonossal és sikerült meggyőznünk arról, hogy új fotók készítésére lesz szükség. Újakra, amiken nem láthatóak a régi bútorok, szőnyegek és személyes tárgyak, ellenben látszódnak a tökéletes állapotban lévő falak és burkolatok illetve a nagy terek. Az érzésem végül hamar igazolást nyert.

A képek frissítése után lavinaszerűen indult meg az ingatlan iránt az érdeklődés és az első vásárló pár-százezres alkut követően (Nagyon jó áron!) örömmel vásárolta meg az ingatlant.

Összegzés

Mindenki vonja le a tanulságot ebből a rövid kis sztoriból. Sokszor laikusként nem is gondolnánk, hogy milyen „apróságokon” múlik a siker. Ez természetes, hiszen ha valamiben nem vagyunk jártasak, tapasztaltak, akkor könnyedén elcsúszhatunk az ilyen dolgok felett. Nekem is jó tanulság volt, hogy még ha egy ingatlan hirdetés képpel is van feladva nagyon nem mindegy, hogy mi van azon a képen.

De hát mire valók a profi szakemberek, ha nem arra, hogy az ilyen helyzetekben zsigerből tudják, hogy mi a probléma forrása és min szükséges változtatni a közös siker érdekében?